CLICK HERE

Wednesday, 29 August 2012

Cekak Putih Saya Kembali


cekakku yg dulu ilang...kini ia telah kembali pulang...bw lah aku...ape eh lirik seterusnye???lupe lah

erm,cekak ni dh kembali...hope i bleh kmbali spt dulu :-)

Tuesday, 28 August 2012

Uniform Putih :-)

Today...sy kembali memakai uniform putih...huhu,Alhamdulillah seb baik ade lg...ok gak kan g keje...watpe duk umah je...nanti gemuk lagi...nnt kene ejek lagi...jahat btol org yg ejek sy tu. xpelah,Alhamdulillah je la kan.kalo dh g keje ni...Insya-Allah bleh la relax2 sikit minda ni. Apapun,hrp dpermudahkan segalanya...Amin.

I have to forget all that past... Let's bygone be bygone :-)

Monday, 27 August 2012

TRUST

Trust???

It hard for me to "trust" anybody...
Now...I have to be strong...I have to change...Why???
Bcoz...For thing to change...I have to change first...

Be patient :-)

"Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kdp musuh) dan (dengan merasai) kelaparan, dan (dengan berlakunya) kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman. Dan berilah khabar gembira kepada org2 yg SABAR"

Al-Baqarah: 155


Sunday, 26 August 2012

Rahsia Terbongkar

Astargfirullah al azim.
Sungguh x sangka sy ditipu selama ni. Almost a year gak la... Alhamdulillah, akhirnye tau sendiri tnpa bantuan sesiapa. Hope ni petunjuk daripada Allah. Hope dgn dugaan ini akan lebih mematangkan sy. Sy sedar sape diri ini... Hnya insan kerdil yg lemah. Apapun,sy b'sedia utk memaafkan segalanya... Hope juga pihak tu dpt maafkan sy. Sory sgt if ade wat dosa ngan kalian.plzz forgive me...Sy xtau dh nak ckp pe. Hanya Allah je yg tahu betapa hancur luluhnye hati n perasaan ini. Amat sukar utk sy m'percayai sesiapa lg. Huhuhhuhu... Sorry again. Im know Im not a perfect person. But i try to be a good person. Hope sy t'golong dlm golongan org yg b'sbr n b'syukur. Tlg la Ya Allah... Ubatilah kelukaan ini.

Kepuraan2 ini telah t'jawab.Insya-Allah,xde lg soalan dr sy...Smga Allah sentiasa melindungi kalian.
Xperlulah kepuraan2 itu lgi...Just go on with ur real life.

Pengalaman mematangkan kite...Pengalaman mengajar erti kedewasaan...Pengalaman adalah GURU yg terbaik.

La Tahzan,Aniza. Yakinlah dgn janji Allah kpd org2 yg b'sabar.
Semoga ape yg b'laku ini akan m'buahkan sesuatu kebaikan utk sy. Doakan yg t'baik.
Amin...

SEMOGA SY SENTIASA DI BAWAH LINDUNGAN ILLAHI...Begitu juga kalian.

Mak...Abah...AbgE...Kok...Emi...Iwan ---> Sayang fmly SAYA.


Sekian,Wassalam.

Ikhlas Sanubari,
-ANIZA-
a.k.a Aniz Khory

11.41PM 26/8/2012
Dlm bilik,Umah Fmly,Taiping,Perak,Malaysia.

MY HOPE


Saturday, 25 August 2012

Thursday, 23 August 2012

Ok...

Ok...now i understand

Ananah Mananah Hananah Hadaqah Basaqah Syadaqah

Pengajaran kepada yang nak cari bakal isteri, Rasulullah s.a.w berpesan, sifat yang perlu diberi keutamaan dalam mencari calon isteri adalah mencakupi raut wajah yang menyenangkan, akhlak baik terhadap suami, amanah dan setia.

Juga tentang 6 sifat yang perlu dielakkan dalam memilih calon isteri;

“Jangan engkau kahwini wanita yang ada 6 sifat ini. Yang Ananah, yang Mananah, yang Hananah, yang Hadaqah, yang Basaqah dan yang Syadaqah”.

1. Wanita Ananah:

Wanita yang banyak mengomen itu dan ini. Apa yang diberi atau dilakukan suami untuk rumahnya tangga semua tidak kena dan tidak berpuas hati.

2. Wanita Mananah:

Wanita sebegini yang menidakkan usaha dan jasa suami sebaliknya mendabik dada dialah yang banyak berkorban untuk membangun rumah tangga. Dia suka mengungkit-ungkit apa yang dilakukan untuk kebaikan rumah tangga. Biasanya wanita ini bekerja atau berkedudukan tinggi dan bergaji besar.

3. Wanita Hananah:

Menyatakan kasih sayangnya kepada suaminya yang lain, yang dikahwininya sebelum ini atau kepada anaknya dari suami yang lain dan wanita ini berangan-angan mendapatkan suami yang lebih baik dari suami yang sedia ada. Dalam kata lain wanita sebegini tidak bersyukur dengan jodohnya itu. Wanita sebegini yang mengkufuri nikmat perkahwinan. Dia juga merendahkan kebolehan dan kemampuan suaminya.

4. Wanita Hadaqah:

Melemparkan pandangan dan matanya pada tiap sesuatu, lalu menyatakan keinginannya untuk memiliki barang itu dan memaksa suaminya untuk membelinya. Selain itu wanita ini suka ikut nafsunya.

Wanita sebegini memeningkan kepala lelaki. Dia tengok apa saja dia mahu. Dia suka membandingkan dirinya dengan diri orang lain. Suka menunjuk-nujuk. Wanita inilah yang menjadikan suami dulu berseri menjadi sugul dan tertekan. Berdosa besar baginya.

5. Wanita Basaqah (ada 2 makna):

Pertama wanita sebegini yang suka bersolek dan menghiaskan diri. Dia menghias diri bukan untuk suaminya tetapi untuk ditunjuk-tujukkan kepada dunia. Suka melawa. Wangnya dihabiskan untuk membeli make-up, kasut dan barang kemas. Wanita begini juga suka dipuji-puji. Kalau dia kebetulan menjadi isteri orang ternama dan menjadi pula ketua dalam kumpulan itu, orang lain tidak boleh mengatasi dirinya.

Kedua dia marah ketika makan, selalunya dia tidak mahu makan kecuali sendirian dan diasingkannya bahagiannya. Inilah wanita-wanita Basaqah (minta dijauhkan… aminnn)

6. Wanita Syadaqah:

Banyak cakap, tidak menentu lagi bising. Kebecokan itu juga menyebabkan segala kerja yang dibuatnya tidak menjadi, hanya tukang sibuk dan komen saja.

Dicatat oleh Imam Al-Ghazali.

Ada kekasih hati, bakal isteri, calon isteri atau tunang yang mempunyai 6 sifat ini? Sila nyah'kan diri anda dari hidup mereka jika langsung tak nampak ciri-ciri mereka akan berubah bila dah menjadi isteri anda nanti. Ada antara satu dari 6 sifat ini, gerenti tak bahagia rumahtangga.

Sunday, 19 August 2012

Friday, 17 August 2012

7 Ramadhan

Alhamdulillah...tamat sudah menonton rancangan ni.best sgt...sedih sgt...ske sgt...
byk sgt moral value...hope dpt jdkan iktibar. Xsia-sia follow citer ni.

"Jangan biarkan sesaat itu b'lalu begitu sahaja kerana, sama ada sedar atau tidak, ada derhaka dalam setiap diri kita"

Monday, 13 August 2012

Kemarau Dihatiku

Perghhhhhhh...tajuk entry xleh blah...hhhhiiihihi
xla...ni pic2 ala2 kemarau kat Tmn Tasik Taiping...but, certain part je tau.jgn slh phm lak.









Akhirnya Aku Sedar

Finally...huhu...isk isk...nangis2
tu la...lama dh x tulis kat blog...simpan je...kan dh menangis sorg diri.
cerita ni...biar sy sorg je yg tahu.kesedihan yg akan sy tggung sorg2...xnak bgtau org.
biarlaaaaaaaaa...huhu,smpai atiiiii
skrg...sy hnya mmpu menangis n b'doa agar Allah beri kekuatan utk terima semua dugaan ini.
tlgla...huhu.apapun,sy yakin Allah ada perancangan yg lbh baikutk sy.SABAR.
thank kpd kwn2 yg slalu amik berat n memahami.jasa baik korg hnya Allah yg dpt bls.syg korg sgt2.
 sorry sgt,kdg2 xsemua bnda bleh d citer.

 SELAMAT BERBUKA PUASA
Ramadhan-24




Tuesday, 7 August 2012

Busy,penat,seronok :-)

Assalamualaikum...

hihi,arini busy sgt tlg mama packing biskut2 raya...ptg lak kuar ngn my sis teman g shoping bj n kasut.sy lak beli manik utk continue jahit manik2 kat baju raya mak sy.hihi... arini xdpt nak wat kerja menjahit atas sbb kesibukan.

yesterday b'jaya gak la siapkan manik kat bj mak...walaupun xla lawa sgt...sbb bukan mahir pun...just ske2 isi masa lapang n sbb minat.jadila kan...smlm m'jahit bagai nak rak. bila malam terus pening kpla...Alhamdulillah pas sahur td dh lega...kesihatan pun mcm dh ok je...syukur sgt.

hihi...td teman kakak beli baju...hihi...sy pun beli gak...but,not bj raya la...beli sbb cantik n hrganye b'patutan...my sis tlg byrkan half for me...ok la tu kan.thanks a lot. :-) huhu,now sy dh pokai...huhu,xleh la nak beli manik2 lg.xpela...gne je ape yg ade dulu.manik yg juju bg aritu pun ade lg...thanks juju...

okla,sje je nak mencoret...rs mcm dh lama lak x mencoret kan.

SEMOGA B'TEMU MLM LAILATUL QADAR.

Wassalam.